Zpět do katalogu reklam

Technické specifikace reklam

Mobilní Patička 3D

Stejně jako mobilní branding je i mobilní patička díky své šířce přes celý displej velice výrazným reklamním formátem. Zobrazuje se sice ve spodní části stránky, to jí však nikterak neubírá na kvalitě či viditelnosti. Při úplném zobrazení totiž patička zabere více než polovinu displeje. Ve spojení s 3D efektem, kdy se banner otáčí a střídá různé kreativy, představuje pro uživatele ještě větší vizuální zážitek a nevšimnout si jej je tedy prakticky nemožné.

reálný náhled

Technické specifikace banneru

  • Rozměr: 640x700 px (až 5 kreativ)
  • Datová velikost: max. 150kB
  • Formát: JPG, PNG, GIF

Pro tento formát stačí dodat pouze obrázky, URL, případně měřicí kódy.

Než začnete s výrobou banneru

Formáty obrázků pro reklamní bannery:

  • JPEG: Hodí se na fotky. Nepodporuje průhlednost. Používá ztrátovou kompresi, která nemá ráda šrafování a jednolitou červenou a má naopak ráda zarovnání bloků do mřížky 8x8 pixelů. Datová velikost je úměrná rozměrům, nikoliv obrazové složitosti.
  • PNG: Hodí se na veškerou ostatní grafiku (loga, nápisy…), může mít průsvitné části. Komprese je běžně bezztrátová, ale je možné omezit paletu na 256 (a méně) barev, což může velikost srazit. Datová velikost je úměrná obrazové složitosti, nikoliv rozměrům.
  • SVF: Hodí se na veškerou vektorovou grafiku. Je bezztrátově zvětšovatelný, ale může být datově náročný.
  • GIF: Hodí se pouze na pohyblivou grafiku. Pro statický obrázek je vždy horší než PNG.

Obecná pravidla vztahující se na všechny bannery:

  • Banner nesmí být příliš agresivní, ve smyslu chvění a blikání - za agresivní banner je považována kreativa, která ve velmi krátkém časovém intervalu (kratším než 1 vteřina) výrazně mění barvy, nadpisy či jiné významné grafické prvky, které mohou uživatele vyrušovat při práci se stránkou.
  • Banner nesmí obsahovat vulgarismy či jiné neetické prvky.
  • Banner nesmí překročit povolené datové limity a musí mít správné rozměry na požadovanou pozici.
  • Banner nesmí obsahovat ovládací prvky operačních systémů, nesmí vypadat jako systémové hlášky a nesmí využívat všeobecně známé prvky zavádějícím způsobem – třeba symbol "play" na cokoliv jiného než zapnutí přehrávání, symbol křížku [×] na cokoliv jiného než zavření/skončení, symbol lupy na cokoliv jiného než hledání/zvětšování apod.
  • Banner nesmí jakkoliv zasahovat do stránky nebo ovlivňovat chování prvků stránky, které nejsou součástí komerční plochy (banneru). Nesmí měnit titulek stránky, ani její hlavní obsah či samovolně upravovat nalistovanou adresu bez prokliknutí banneru.
  • V názvech souborů dodaných bannerů se nesmí vyskytovat žádná diakritika, mezery, ani zvláštní znaky. Místo mezery lze použít podtržítko „_“.
  • Předání všech verzí banneru a cílové URL adresy je nutné nejpozději dva pracovní dny před začátkem kampaně, pokud není uvedeno jinak.

Pro zabezpečené stránky (https://) musí všechny měřicí a zobrazovací kódy třetích stran používat pouze https://. V kreativách samotných musí všechna další volání prvků nebo trackovacích URL také používat zabezpečené spojení (https://). Jediná část, která nemusí být SSL vyhovující, je URL pro proklik. Na rozdíly statistik měřicích kódů bez použití https:// nebude brán zřetel.