Zpět do katalogu reklam

Technické specifikace reklam

Catalog

Atraktivní expandující formát imitujcí leták a otáčení listů.

Reálný náhled

Technické specifikace formátu Catalog

  • Rozměr hlavní kreativy: Dle konkrétní varianty (halfpagead 300x600 px, widesquare 480x300 px, megaboard 998x200 px, wallpaper 970x310 px).
  • Rozměr listů katalogu: Možné dodat až 10 kreativ o rozměru 500x600 px. Dvoustrany docílíte jednoduše, zasláním dvou na sebe navazujících kreativ se stejným rozměrem.
  • Každá kreativa může mít vlastní cílovou URL.
  • Datová velikost: max. 100 kB pro každý obrázek
  • Formát: JPG, PNG

Upozornění: Dodání kreativ pomocí výdejového scriptu třetích stran není možné. Důrazně doporučujeme dodat podklady dle výše uvedené technické specifikace.

Externí měření: Nad rámec měření Mafra a.s. (URL s UTM parametry) lze použít kódy třetích stran: Adform, DCM, Sizmek, Gemius.

Z důvodu hladkého průběhu spouštění a odbíhání kampaní je nutné podklady dodané mimo popsanou specifikaci předem schválit technickým oddělením MAFRA. Děkujeme za pochopení.

Než začnete s výrobou banneru

Formáty obrázků pro reklamní bannery:

  • JPEG: Hodí se na fotky. Nepodporuje průhlednost. Používá ztrátovou kompresi, která nemá ráda šrafování a jednolitou červenou a má naopak ráda zarovnání bloků do mřížky 8x8 pixelů. Datová velikost je úměrná rozměrům, nikoliv obrazové složitosti.
  • PNG: Hodí se na veškerou ostatní grafiku (loga, nápisy…), může mít průsvitné části. Komprese je běžně bezztrátová, ale je možné omezit paletu na 256 (a méně) barev, což může velikost srazit. Datová velikost je úměrná obrazové složitosti, nikoliv rozměrům.
  • SVG: Hodí se na veškerou vektorovou grafiku. Je bezztrátově zvětšovatelný, ale může být datově náročný.
  • GIF: Hodí se pouze na pohyblivou grafiku. Pro statický obrázek je vždy horší než PNG.

Obecná pravidla vztahující se na všechny bannery:

  • Banner nesmí být příliš agresivní, ve smyslu chvění a blikání - za agresivní banner je považována kreativa, která ve velmi krátkém časovém intervalu (kratším než 1 vteřina) výrazně mění barvy, nadpisy či jiné významné grafické prvky, které mohou uživatele vyrušovat při práci se stránkou.
  • Banner nesmí obsahovat vulgarismy či jiné neetické prvky.
  • Banner nesmí překročit povolené datové limity a musí mít správné rozměry na požadovanou pozici.
  • Banner nesmí obsahovat ovládací prvky operačních systémů, nesmí vypadat jako systémové hlášky a nesmí využívat všeobecně známé prvky zavádějícím způsobem – třeba symbol "play" na cokoliv jiného než zapnutí přehrávání, symbol křížku [×] na cokoliv jiného než zavření/skončení, symbol lupy na cokoliv jiného než hledání/zvětšování apod.
  • Banner nesmí jakkoliv zasahovat do stránky nebo ovlivňovat chování prvků stránky, které nejsou součástí komerční plochy (banneru). Nesmí měnit titulek stránky, ani její hlavní obsah či samovolně upravovat nalistovanou adresu bez prokliknutí banneru.
  • V názvech souborů dodaných bannerů se nesmí vyskytovat žádná diakritika, mezery, ani zvláštní znaky. Místo mezery lze použít podtržítko „_“.
  • Předání všech verzí banneru a cílové URL adresy je nutné nejpozději dva pracovní dny před začátkem kampaně, pokud není uvedeno jinak.

Pro zabezpečené stránky (https://) musí všechny měřicí a zobrazovací kódy třetích stran používat pouze https://. V kreativách samotných musí všechna další volání prvků nebo trackovacích URL také používat zabezpečené spojení (https://). Jediná část, která nemusí být SSL vyhovující, je URL pro proklik. Na rozdíly statistik měřicích kódů bez použití https:// nebude brán zřetel.