Nejnavštěvovanější dětský server Alík.cz změnil svou podobu

  12:25

Přesně osm let funguje na českém internetu server pro děti Alík.cz. Za tu dobu se stal kamarádem pro mnoho kluků a holčiček, předškoláky počínaje. Zatímco mladší návštěvníci mají svůj prostor především v části Domeček (hry, pohádky, omalovánky), těm starším Alík umožnil najít si nové kamarády, prezentovat se vlastnoručně vyrobenými vizitkami v HTML kódech, potkávat se v Klubovnách nebo získat radu v Poradnách.
Na stránkách Alík.cz je registrováno více než 200 000 uživatelů a jeho návštěvnost se pohybuje kolem 100 000 reálných uživatelů.

Nová podoba Alíka nabízí dětským návštěvníkům moderní grafiku, nové funkce a více bezpečnosti.
Při tvorbě svých vizitek teď děti mohou využívat smajlíky a používat jednoduchý textový editor. Ti nejmenší najdou v Domečku nové pohádky a on-line hry.

Naprostou novinkou je spuštění věrnostního programu „BODÍKY“. Ty mohou děti sbírat za účast v anketách, soutěžích, ale také mohou psát do Alíkovin vlastní články. Nasbírané BODÍKY si pak mohou směnit za různé dárky.

O tom, že Alík dětem nenabízí jen zábavu, se lze přesvědčit v Poradnách.
Měsíčně děti vloží cca 500 dotazů. Trápí je váha, násilí, šikana, sourozenci, kouření, učení nebo volba povolání.
Na dotazy odpovídají renomovaní odborníci – PhDr. Tamara Cenková, Psychologická poradna Sluníčko; MUDr. Eva Králíková, Centrum léčby závislosti na tabáku 3. interní kliniky 1.LF UK a VFN, Praha; Jana Divoká, Společnost STOB (stop obezitě), či pracovníci linky důvěry Modrá linka.

Velkou kapitolou, které se Alík soustavně věnuje, je bezpečnost na internetu. Pravidelně a různými způsoby (články, soutěže, kvízy apod.) upozorňuje dětské publikum na opatrnost při poskytování osobních údajů dalším osobám, varuje před nebezpečím setkání s člověkem, kterého poznají pouze přes internet, nebo třeba před zasíláním draze placených SMS.

S provozem serveru Alík.cz výrazně pomáhá tým dobrovolných spolupracovníků – správců. Jsou jimi v mnoha případech ti, kteří dříve na Alíka sami chodili. Pomáhají dětem řešit jejich problémy s fungováním webu. Zároveň mají pravomoc zasáhnout, pokud objeví nevhodný obsah. Ale zabránit uživatelům, aby na sebe nevyzrazovali osobní údaje a nedávali další kontakty, není v jejich silách.

„Při tvorbě nové podoby bylo velmi těžké najít ideální řešení. Uživatelé, kteří navštěvovali Alíka více let, byli vlastně spokojeni. Věděli, kde co najdou, a potřebu změny tolik necítili. Nicméně s ohledem na vzrůstající počet návštěvníků a na lepší zabezpečení jeho chodu byly změny nutné. První dny provozu nové podoby stránek ukázaly, že zvyk dělá své i u dětí. Nejprve se jim nechtělo pátrat, co a jak se změnilo. Když si však na důkladné prohlédnutí webu udělaly čas, připustily, že se jim nový Alík opravdu líbí. Největší nadšení přinesla možnost získávat BODÍKY. Uživatelé přivítali příležitost podílet se na vytváření obsahu webu psaním článků do Alíkovin,“ uvedla Radka Páleníková, projekt manažer serveru Alík.cz

Dodavatelem nového designu dětského portálu Alík.cz je společnost MEDIA FACTORY Czech Republic, která zakázku realizovala v průběhu poloviny roku 2007. Cílem bylo vytvořit nový moderní design a zároveň optimalizovat uživatelské rozhraní portálu.

„Portál pro dětské návštěvníky je specifický úkol, který vyžaduje zvláštní pozornost tvůrců. Jak se říká, děti jsou nejnáročnější kritici a rychle odhalí každou přetvářku, proto jsme se snažili vytvořit skutečně příjemné prostředí, kam se vždy budou rády vracet. Po pečlivé analýze jsme pro Alíka navrhli moderní a přívětivý design, který je blízký dětskému vnímání. Prostředí je doplněné o stylizované ilustrace a srozumitelné ikony, které dětem usnadňují pohyb pro Alíkově webu, a jeho používání“, říká Václav Hudec, Creative Director společnosti MEDIA FACTORY Czech Republic, a.s.