Výsledky Media projektu potvrzují: Mediální skupina MAFRA stále vévodí tiskovému trhu. Tituly MAFRA čtou dva z pěti obyvatel ČR

  12:46aktualizováno  13:05

Aktuální výsledky národního výzkumu čtenosti tisku Media projekt potvrdily silnou pozici mediální skupiny MAFRA na tiskovém trhu. Prostřednictvím svých tištěných titulů MAFRA pravidelně osloví 3,5 milionu čtenářů, což ji řadí na špici mezi mediálními skupinami v České republice. Vlivnou pozici si tituly MAFRA udržují napříč segmenty: mezi deníky a celostátními zpravodajskými týdeníky, společenskými časopisy, tituly zdarma, programovými časopisy i tituly životního stylu pro ženy.

Jak potvrzují i nejnovější výsledky Media projektu, akvizice vydavatelských aktivit společností Bauer Media v České republice i na Slovensku, která byla úspěšně dokončena na sklonku roku, celkově měnící se struktura mediální skupiny, větší rozmanitost produktového portfolia i v minulosti realizovaná restrukturalizační opatření, byly strategicky správnými kroky. Toto spojení posílilo pozici mediální skupiny MAFRA napříč segmenty vydavatelského trhu a umožnilo tituly dále rozvíjet a zvyšovat jejich hodnotu pro čtenáře a rovněž pro naše obchodní partnery,“ říká Štěpán Košík, předseda představenstva MAFRA, a.s.

Prostřednictvím svých deníků MF DNES, Lidové noviny a Metro vydavatelství pravidelně oslovuje 1,1 milionu čtenářů na vydání. Deník MF DNES zůstává nejčtenějším zpravodajským deníkem, Metro si i nadále udržuje pozici nejčtenějšího deníku v Praze a zůstává také nejčtenějším deníkem zdarma.

V segmentu celostátních zpravodajských týdeníků posiluje TÉMA, titul s rostoucí čteností (194 tisíc) a dlouhodobě nejvyšším prodaným nákladem tištěného vydání.

Mezi společenskými časopisy je mediální skupina MAFRA zastoupena čtyřmi tituly, jejichž souhrnný zásah tři čtvrtě milionu a pozice titulu Rytmus života jako předního časopisu v rámci daného žánru staví mediální dům do pozice lídra ve skupině společenských časopisů.

Tituly zdarma patří dlouhodobě mezi tituly s nejvyšším zásahem, ať už samostatně, nebo jako součást inzertní kombinace ULTRA KOMBI, kde týdeník zdarma 5plus2 spolu s deníky Metro, Lidové noviny a MF DNES oslovují 1,62 milionu čtenářů na vydání.

Pořadí jak ve skupině programových titulů, tak v rámci časopisů životního stylu pro ženy „otevírají“ čtrnáctideníky z portfolia MAFRA: magazín TV Max s 447 tisíci čtenáři, který je zároveň nejprodávanějším časopisem na trhu a časopis Žena a život se čteností rostoucí na 259 tisíc.

Zdroj: Media projekt, Unie vydavatelů – ASMEA, Median – STEM/MARK, data za 1. pololetí 2019