Přidaná hodnota a informační servis zvyšují zájem o tituly MAFRA: čtenost deníků Mladá fronta DNES a LIDOVÉ NOVINY i týdeníku 5plus2 roste.

  13:24aktualizováno  13:26

Čerstvé výsledky čtenosti z národního výzkumu Media projekt potvrdily silnou pozici titulů MAFRA na tiskovém trhu. Ve srovnání s předchozími výsledky za 2. pololetí roku 2017 se na přelomu roku a v 1. čtvrtletí 2018 mírně zvýšila čtenost deníků Mladá fronta DNES (na 572 tisíc čtenářů) a LIDOVÉ NOVINY (na 213 tisíc čtenářů) a je doprovázena také nárůstem prodaného nákladu ve stejném období. Čtenost roste i časopisům vkládaných do placených deníků. Úspěch zaznamenal i společensko-zpravodajský týdeník TÉMA (157 tisíc čtenářů) a bezplatný týdeník 5plus2 (896 tisíc čtenářů).

Rostoucí čtenost titulů MAFRA dokládá uspokojení zvyšujících se nároků čtenářů na kvalitní obsah. Kromě své hlavní zpravodajské náplně doplňuje každé vydání deníku Mladá fronta DNES nejméně jeden tematický časopis. Oba deníky navíc v uplynulém období přinášely i řadu mimořádných servisních informací v podobě seriálů či speciálních příloh.

Například v deníku Mladá fronta DNES zpravodajské pokrytí tématu prezidentských voleb úspěšně doplnila další aktuální témata jako Nákupy Ona DNES, Vánoční speciál, Seniorský speciál, seriál Daňový rádce či seriál Příprava na přijímací zkoušky.

Výsledky výzkumu Media projekt jsou odrazem současného trendu celkové proměny deníků a jasným důkazem, že kvalitní zpravodajství rozšířené o přidanou hodnotu v podobě informačního servisu pro běžné životní situace dále posiluje jejich nezastupitelnou roli na tiskovém trhu a u čtenářů boduje.

Pozn.:

Zdroje dat: Výzkum čtenosti Media projekt, realizovaný společnostmi STEM/MARK a MEDIAN, jeho zadavateli jsou Unie vydavatelů a Asociace mediálních agentur (ASMEA), data za 4. čtvrtletí 2017 – 1. čtvrtletí 2018 a srovnání s předchozími daty za 2. pololetí 2017. Měsíční výkazy Kanceláře ABC ČR o nákladech periodického tisku zařazeného do systému ověřování za stejná období.