Mediální skupina MAFRA je stále lídrem tiskového trhu. Tituly MAFRA významně bodují napříč segmenty

  10:52

Aktuální výsledky čtenosti z národního výzkumu Media projekt za 2. a 3. čtvrtletí 2019 opět potvrdily silnou pozici mediální skupiny MAFRA na domácím tiskovém trhu. Svými tištěnými tituly pravidelně oslovuje 3,4 milionu čtenářů a drží se tak na špici mezi mediálními domy v České republice. Tituly MAFRA významně bodují napříč sledovanými segmenty: mezi deníky i celostátními zpravodajskými týdeníky, v rámci společenských časopisů, titulů zdarma, programových titulů i v časopisech životního stylu pro ženy, kde MAFRA čtenářsky dominuje.

Prostřednictvím deníků Mladá fronta DNES, Lidové noviny a Metro mediální skupina MAFRA oslovuje pravidelně 1,05 milionu čtenářů.

Mladá fronta DNES je s 513 tisíci čtenářů na vydání aktuálně i nadále nejčtenějším zpravodajským deníkem.

Deníku Lidové noviny (189 tisíc) se dlouhodobě daří udržet si vysokou afinitu vysokoškolsky vzdělaných čtenářů (40 %, index afinity 213), kteří oceňují speciální zájem o politiku, ekonomiku, kulturu a vzdělání, erudované komentáře, názory předních osobností z domova i ze světa a kvalitní přílohy.

Metro (449 tisíc) zůstává v pozici nejčtenějšího deníku v Praze a zároveň nejčtenějšího deníku zdarma.

Týdeník TÉMA má v segmentu celostátních zpravodajských týdeníků dlouhodobě nejvyšší prodej tištěného vydání a svoji velmi silnou pozici potvrzuje meziročním dvouciferným nárůstem +12 % (na 192 tisíc).

Týdeník Rytmus života tradičně obsazuje čelní místo mezi společenskými časopisy (410 tisíc).

Silnou pozici skupina MAFRA udržuje jak mezi nejčtenějšími tituly vůbec, kdy prostřednictvím týdeníku zdarma 5plus2 oslovuje 686 tisíc čtenářů, tak v dalších kategoriích: v segmentu titulů životního stylu pro ženy díky čtrnáctideníku Žena a život na první příčce (251 tisíc), mezi programovými tituly s vedoucím čtrnáctideníkem TV MAX (442 tisíc) i mezi časopisy o vaření (Chvilka v kuchyni – 97 tisíc) a bydlení a bytové kultuře (Tina Bydlíme 56 tisíc).

Zdroj: Media projekt, Unie vydavatelů – ASMEA, Median – STEM/MARK, data za 2. a 3. čtvrtletí 2019