Čtenost portfolia mediální skupiny MAFRA, a. s. meziročně vzrostla o 30 %

  7:14

Celkový zásah všech titulů Mediální skupiny MAFRA dosahuje 2,456 mil. čtenářů, tj. 28 % populace ČR ve věku 12-79 let. Čtenost titulů Mediální skupiny MAFRA meziročně vzrostla o 30 %, tj. více než o půl milionu čtenářů. Ukázaly to nejnovější výsledky výzkumu Mediaprojekt, který sledoval čtenost novin a časopisů za období prvního pololetí 2015. Je to i zásluhou zařazení dvou nových titulů z portfolia mediální skupiny do výzkumu - týdeníku zdarma 5plus2, jehož čtenost v posledních výsledcích dále vzrostla na 922 tis. čtenářů na vydání, a nově zveřejněného úterního magazínu Mladé fronty DNES - Test DNES, který každým vydáním oslovuje 242 tis. čtenářů.

„Navýšení počtu čtenářů jde ruku v ruce s úspěšnými hospodářskými výsledky minulého období a pozitivním očekáváním od projektů, které jsme v tomto období nastartovali. Zároveň jde o ty čtenáře, jejichž oslovením získávají naši inzerenti zásadní hodnotu a přednost ve srovnání se sílou a kvalitou zásahu nabízeného ostatními deníky,“ říká předseda představenstva mediální skupiny MAFRA Štěpán Košík.

Reálný potenciál v oslovení čtenářů je ve skutečnosti ještě vyšší, neboť dva další tituly z portfolia Mafra - týdeník Téma a páteční magazín Mladé fronty DNES Rodina DNES jsou do výzkumu Media projekt také zařazeny a jejich čtenost bude poprvé zveřejněna v následujících datech za 2. a 3. čtvrtletí 2015 v listopadu.

MF DNES je opět nejčtenějším deníkem v inzertně zajímavých cílových skupinách. Podle nejnovějších výsledků výzkumu čtenosti Media projekt za 1. pololetí letošního roku mají mezi čtenáři Mladé fronty DNES silné postavení skupiny s významným názorovým i kupním potenciálem.

MF DNES je nejčtenějším deníkem mezi čtenáři z vyšší a střední třídy (ABC1, celkem 359 tis. čtenářů), takových čtenářů má více než polovinu (57 %). Podobně je s výrazným odstupem nejčtenější mezi lidmi s maturitou a VŠ vzděláním, s dvoutřetinovým podílem takových čtenářů ve své čtenářské obci, těch oslovuje 413 tis. na vydání.

MF DNES je také mezi deníky první volbou u čtenářů s rozhodovací pravomocí, vedoucím postavením a nadprůměrným čistým osobním příjmem. 146 tis. čtenářů s rozhodovací pravomocí představuje cca 1/4 čtenářů MF DNES, z ostatních deníků následuje Blesk se 107 tis. a regionální Deníky s 91 tis. takových čtenářů. Stotisícové hranici se blíží počet čtenářů MF DNES s čistým osobním příjmem vyšším než 25 tis. Kč.