Březnový Harper’s Bazaar z portfolia mediální skupiny MAFRA připomene sté výročí volebního práva žen limitovanou edicí a speciálním projektem s českými umělkyněmi

  15:32

V letošním roce si připomínáme 100. výročí volebního práva českých žen. Módní časopis Harper’s Bazaar z portfolia mediální skupiny MAFRA tuto událost oslavuje limitovanou edicí s Emou Destinnovou na obálce březnového vydání a sérií unikátních designových triček na motivy českých hrdinek. Zároveň tím odstartoval celoroční projekt #volime100let na podporu žen a ženských otázek v naší společnosti.

„Před sto lety to byl velmi progresivní krok. Češky získaly volební právo o deset let dříve než Angličanky a o čtvrt století dříve než Francouzky nebo Italky,“ říká šéfredaktorka Harper’s Bazaaru Nora Grundová a dodává: „Dnešní Češky jsou vzdělané a inteligentní, ale přesto stále zbývají místa, kde jsou genderově znevýhodněny – nižší platy než muži za stejnou práci, vyjednávání o pracovních příležitostech a další… To bychom rádi změnili a naše čtenářky inspirovali.“

V březnovém čísle čtenářky najdou unikátní projekt, v němž Harper’s Bazaar požádal deset umělkyň (například Veroniku Drahotovou, Liběnu Rochovou, Silvii Luběnovou nebo Petru Ptáčkovou...), aby osobitě ztvárnily výjimečné Češky, které zásadním způsobem přispěly k rovnoprávnějšímu a důstojnějšímu postavení žen u nás.

Vznikla tak jedinečná umělecká díla s motivy od Boženy Němcové přes Františku Plamínkovou až po Miladu Horákovou. A z nich poté i speciální kolekce triček, jejichž prodejem chce časopis pomoci znevýhodněným ženám. Konkrétně matkám v azylových domech v rámci projektu MADE BY Nadace Terezy Maxové dětem.

„Harper’s Bazaar už desítky let podporuje ženy na jejich cestě ke svobodě a sebevědomí, k úspěchu a spokojenosti. Ne vždy je to cesta snadná, proto jsme rády, že můžeme udělat něco pro ty z nás, které čelí nelehké životní situaci,“ říká k výběru nadace publisherka Harper’s Bazaaru Lada Rudovská. „Děkujeme za podporu všem umělkyním i našim partnerům. Právě díky nim můžeme pomoci tam, kde je to akutně potřeba.“

Projekt #volime100let najdou čtenářky kromě časopisu i na jeho webových stránkách http://harpersbazaar.cz/k/volime100let/ nebo na Facebooku či Instagramu.

Limitovanou edici s obálkou navrženou oděvní designérkou Liběnou Rochovou v nákladu pouhých 200 kusů a speciální trička na podporu znevýhodněných žen lze zakoupit od 20. února pouze v restauraci Nostress (V Kolkovně 9, Praha 1), v Bibloo Concept Store (OD Kotva, Praha1) nebo v internetovém obchodě bibloo.cz. Cena triček je 499 Kč a celý výtěžek z jejich prodeje putuje na projekt MADE BY Nadace Terezy Maxové dětem.

V běžné distribuční síti najdou čtenářky vydání s obálkou se švédskou supermodelkou Caroline Winberg, kterou nafotil slavný americký módní fotograf Greg Kadel.