Výsledky Media projektu za 4. čtvrtletí 2023 až 3. čtvrtletí 2024: Mediální skupina MAFRA je nadále jedničkou na trhu, se souhrnným zásahem 2,6 milionu čtenářů na vydání.

  10:43

MF DNES je nejčtenějším zpravodajským deníkem, nové čtenáře získala i díky zařazení úspěšné přílohy Orientace Lidových novin.

Aktuální výsledky výzkumu čtenosti Media projekt za 4. čtvrtletí 2023 až 3. čtvrtletí 2024 potvrdily vedoucí postavení mediální skupiny MAFRA a také určitou stabilizaci počtu čtenářů napříč tiskovým trhem ČR. Mediální skupině MAFRA z pohledu čtenosti roste výkon u poloviny titulů ve srovnání s předchozími výsledky Media projektu, přičemž růst se projevuje napříč tematickými segmenty, mezi časopisy i novinovými deníky.

Novinové deníky a přílohy:

· Deníku Mladá fronta DNES, v souladu se zářijovým růstem prodejů, vzrostla čtenost o 1 % na 361 tisíc čtenářů na vydání. MF DNES si tak upevnila pozici nejčtenějšího zpravodajského deníku na domácím trhu.

· Podobně je tomu i u hlavní čtvrteční přílohy MF DNES – magazínu DNES+TV, který roste o 3 % na 378 tisíc čtenářů na vydání. O 4 % pak roste také středeční příloha deníku, magazín Doma DNES.

· Zároveň se podařilo zaujmout/ získat nové čtenáře v souvislosti se zařazením úspěšné přílohy Orientace Lidových novin do sobotního vydání MF DNES.

Časopisecké portfolio MAFRA - výběr:

· Mezi programovými tituly roste lídr kategorie - čtrnáctideník TV Max na 419 tisíc čtenářů (+7 %), který se nově stává nejčtenějším titulem MAFRA,

· V segmentu společenských časopisů roste zásah obou hlavních značek: týdeníky Rytmus života na 266 tisíc čtenářů (+3 %) i Pestrý svět na 145 tisíc čtenářů (+3 %),

· Mezi tituly pro ženy roste vedoucí časopis segmentu, týdeník Chvilka pro tebe na 260 tisíc čtenářů (+3 %), v této kategorii dále rostou i týdeník Tina, čtrnáctideník Čas na lásku a týdeník Claudia.

Zdroje:

Media projekt, Unie vydavatelů – ASMEA, Median – STEM/MARK, data čtenosti na vydání za 4. čtvrtletí 2023 - 3. čtvrtletí 2024 (1.10.2023 - 30.9.2024), ABC ČR říjen 2023 - září 2024.