Výsledky Media projektu za 3. čtvrtletí 2022 až 2. čtvrtletí 2023: MAFRA je nadále jedničkou tiskového trhu v ČR. Stěžejní tituly MAFRA si drží stabilně silnou pozici ve svých segmentech, roste čtenářská popularita časopisů.

  10:53

Dnes zveřejněné výsledky výzkumu čtenosti Media projekt za 3. čtvrtletí 2022 až 2. čtvrtletí 2023 potvrdily stabilní pozici mediální skupiny MAFRA jakožto lídra českého tiskového trhu, který svými tištěnými tituly osloví 3 miliony čtenářů.

Hlavní tištěné tituly MAFRA v podobě novinových deníků Mladá fronta DNES, Lidové noviny a také Metro si bez výraznějších změn nadále udržují pevné místo ve čtenosti v rámci svých segmentů a zůstávají důvěryhodnými zdroji informací pro širokou veřejnost. Průzkum zároveň přinesl příznivá zjištění o vývoji čtenosti vybraných titulů skupiny v tuzemském mediálním prostředí: tituly MAFRA ve vícero segmentech rostou. Ve čtenosti posiluje hned několik titulů, v rozmezí od 3 % do 17 %. Mezi „velkými“ značkami nejvýznamnější nárůst ve srovnání s předchozími výsledky zaznamenal časopis Téma, který aktuálně obsadil druhou příčku v rámci top 3 celostátních zpravodajských týdeníků.

· Celostátní deníky: Nejčtenější zpravodajský deník MF DNES (390 tisíc čtenářů) kromě zpravodajského servisu ve sledovaném období tradičně nabídl také vkládané magazíny, z nichž nejčtenější DNES+TV (423 tisíc čtenářů) díky televiznímu programu čtou mnozí opakovaně. Čtenářsky stabilní zůstávají i Lidové noviny (151 tisíc čtenářů) s pravidelným magazínem Pátek Lidových novin (aktuálně osloví 158 tisíc čtenářů).

· Gratis tituly: Metro (308 tisíc čtenářů) je nadále nejčtenějším deníkem zdarma a zároveň v Praze a okolí. Dlouhodobě silnou pozici si drží i regionální týdeník zdarma 5plus2 (566 tisíc čtenářů).

Časopisecké tituly z portfolia MAFRA, které ve sledovaném období zaznamenaly nejvýznamnější nárůst čtenosti:

· Týdeník Téma s nárůstem o 4 % (na 191 tisíc čtenářů) v kategorii celostátních zpravodajských týdeníků,

· Týdeník Čas pro hvězdy mezi společenskými časopisy roste o 17 % (na 36 tisíc čtenářů),

· V kategorii programových časopisů posilují čtrnáctideníky TV Revue o 8 % (na 93 tisíc čtenářů) a TV Plus 14 o 4 % (na 120 tisíc čtenářů),

· Mezi tituly pro ženy roste týdeník Tina o 9 % (na 174 tisíc čtenářů), příběhové čtrnáctideníky Čas na lásku o 8 % (na 61 tisíc čtenářů) a Napsáno životem o 8 % (na 129 tisíc čtenářů) i zájmový měsíčník Chvilka pro luštění o 3 % (na 184 tisíc čtenářů).

Zdroje:

Media projekt, Unie vydavatelů – ASMEA, Median – STEM/MARK, data čtenosti na vydání za 3. čtvrtletí 2022 až 2. čtvrtletí 2023 (1.7.2022 - 30.6.2023)