Mediální skupina MAFRA v roce 2023 úspěšně zahájila restrukturalizaci a udržela si pozici nejsilnějšího multimediálního domu na českém trhu
6. srpna 2024 15:53
Hospodaření mediální skupiny MAFRA v roce 2023 bylo pozitivní. K celkově kladnému hospodářskému výsledku přispěly především dceřiné společnosti a předchozí zásadní akvizice mediální skupiny, kterým se stabilně daří meziročně zvyšovat svoji výkonnost. Skupina dosáhla tržeb ve výši 4 642 milionů Kč a celkové EBITDA ve výši 302 milionů Kč.
„Uplynulý rok byl (nejen) pro vydavatelské odvětví náročný v mnoha ohledech, ať už se jedná o přetrvávající vysoké ceny energií, nárůst nákladů na nakupované služby, či především pokračující pokles prodejů tištěných médií. Díky efektivně nastaveným restrukturalizačním opatřením, jejichž realizace byla loni započata a v letošním roce se bude realizovat zásadní fáze, se však podařilo dopady poklesu tržeb v rámci mediální skupiny MAFRA v podstatné míře minimalizovat. Mediální skupina MAFRA tak i v roce 2023 potvrdila svoji silnou pozici největšího multimediálního domu na českém trhu, který svým produktovým portfoliem/ svými tituly dokáže oslovit všechny klíčové cílové skupiny,“ shrnuje Štěpán Košík, předseda představenstva MAFRA, a.s.
Dařilo se především online portfoliu, které udrželo silný zásah i stabilní prodej inzerce, a to jak prostřednictvím obsahových, tak i „neobsahových“ produktů, a dlouhodobě zůstává významným zdrojem vysoké efektivity celého vydavatelství. V rámci online aktivit zaznamenal úspěšný rok zejména projekt placeného obsahu iDNES Premium, kde se daří průběžně posilovat předplatitelskou základnu. Skvělých výsledků dosáhla skupina Ticketportal v Čechách i na Slovensku, dobře si vedla MAFRA Slovakia, Rádio Impuls i digitální agentura Acomware.