Mediální skupina MAFRA v roce 2018 opět potvrdila stabilní výsledky s EBITDA 351 milionů korun

  13:23aktualizováno  13:27

Mediální skupina MAFRA dosáhla v roce 2018 celkové EBITDA ve výši 351 milionů Kč, při celkovém obratu 3 804 milionů Kč. Skupina zvyšovala svůj výkon prakticky ve všech segmentech. Za výsledkem stojí stabilizované výkony v oblasti printu, a to jak placeného, tak i v gratis titulech. Dobrý výsledek se podařilo realizovat v online segmentu, stabilně důležitém zdroji vysoké efektivity celého vydavatelství, kde meziročně došlo k navýšení objemu i efektivity prodeje inzerce prostřednictvím programatických kanálů.

„Celkově měnící se struktura mediální skupiny, větší rozmanitost produktového portfolia a v minulosti realizované restrukturalizační kroky nepochybně přispěly k dobrému hospodářskému výsledku společnosti MAFRA, a.s., za rok 2018. Na sklonku roku jsme dokončili dlouho připravovanou akvizici vydavatelských aktivit společností Bauer Media v České republice i na Slovensku a dále tak posílili naši pozici na mediálním trhu. Sjednocení obou vydavatelství a maximální využití synergií, které nám toto spojení umožní, již plně probíhá v roce 2019 a bude pokračovat i v následujících letech,“ shrnuje Štěpán Košík, předseda představenstva MAFRA, a.s., a dodává: „V případě tiskáren v Čechách i na Moravě pak k výsledku přispěla zejména lepší efektivita výroby vlastních i externích tiskových zakázek, akcelerovaná investicemi do nových technologií.“

K vysokému obratu a tím i dobrému výsledku přispěla také skupina TICKETPORTAL rekordním prodejem lístků na nejrůznější sportovní a kulturní akce a k nárůstu obratu došlo také v digitální agentuře ACOMWARE, která za uplynulý rok poprvé překonala hranici obratu 200 milionů Kč. Stabilní výkonnost, včetně ziskovosti v řádu desítek milionů korun, si udržela rozhlasová skupina na čele s Rádiem Impuls - nejposlouchanější stanicí v ČR - a stabilní výkony rovněž zopakovala i rodina stanic Óčko - největší hudební TV na českém trhu, resp. společnost Stanice O.

Na celkovém výkonu se důležitou měrou podílely i slovenské entity. MAFRA Slovakia pokračovala v nastoupeném růstovém trendu a opět se jí podařilo navýšit celkový obrat i celkovou EBITDA. Na obou aspektech se kromě stabilních výsledků printu a eventů podílel online a také prodej knih. Slovenská část skupiny TICKETPORTAL těžila nejen z hokejového mistrovství světa, ale i z řady další kulturních a sportovních akcí, na něž zajišťovala prodej a distribuci lístků.