Media projekt za 4. čtvrtletí 2020 a 1. čtvrtletí 2021: Deník MF DNES roste o 2 %, lídr časopisů životního stylu pro ženy Žena a život o 13 %, týdeník TÉMA o 8 % a čtenost roste i dalším klíčovým titulům MAFRA

  11:10

Aktuálně publikované výsledky národního výzkumu čtenosti Media projekt za 4. čtvrtletí 2020 a 1. čtvrtletí 2021 opět potvrdily pevnou pozici mediální skupiny MAFRA jakožto lídra domácího tiskového trhu. Ve sledovaném období posílila čtenost u klíčových titulů skupiny napříč segmenty: mezi deníky, magazíny deníků i celostátními zpravodajskými týdeníky, v rámci titulů zdarma, programových titulů i v případě časopisů životního stylu pro ženy, kde rekordní nárůst zaznamenal čtrnáctideník Žena a život, nejčtenější titul životního stylu pro ženy v ČR. Zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA dosahuje své historicky nejvyšší čtenosti a významně rostou také tituly pro luštění pod značkou Chvilka pro tebe.

Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem v ČR, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví 3,2 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,5 milionu návštěvníků internetu.

Deníky:

Deník MF DNES roste o 2 % a se 461 tisíci čtenářů zůstává nejčtenějších celostátním zpravodajským deníkem. Lepších výsledků a silného zásahu tématicky afinitní reklamy dosahují také pravidelné vkládané magazíny, které představují úspěšné rozšíření zpravodajského a servisního obsahu MF DNES o volnočasové čtení.

Deník Metro roste o 1 % na 347 tisíc čtenářů a dlouhodobě si drží pozici nejčtenějšího deníku v Praze a okolí a zároveň nejčtenějšího deníku zdarma.

Týdeník zdarma 5plus2 se čteností převyšující 600 tisíc čtenářů zůstává jedním z nejčtenějších titulů domácího tiskového trhu, s velmi silným inzertním zásahem.

Zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA výrazně roste nad dvousettisícovou hranici, o 8 % na 225 tisíc čtenářů a dosahuje tak opět historicky nejvyšší čtenosti za dobu své existence.

Lifestylové a společenské časopisy:

Týdeník Pestrý svět se 198 tisíci čtenářů a zejména týdeník Rytmus života s 365 tisíci čtenářů ovládají horní polovinu žebříčku společenských časopisů.

V segmentu časopisů pro ženy představují mezi tituly s vysoce kvalitním obsahem, který oceňuje vysoký počet čtenářů, jistotu stabilního a vysokého inzertního zásahu především týdeník Chvilka pro tebe s 344 tisíci čtenářů a čtrnáctideník Napsáno životem se 177 tisíci čtenářů. Úspěch u čtenářů mají také týdeník Tina a měsíčník Můj svět.

Mezi tituly životního stylu pro ženy žebříčku nadále vévodí čtrnáctideník Žena a život, který navyšuje čtenářský zásah o 13 % na 259 tisíc čtenářů – na 30 tisíc nových čtenářů představuje nejvyšší nárůst v rámci kategorie.

Měsíčník Cosmopolitan, zaměřený na cílovou skupinu tzv. dospělých mileniálek, posiluje o 8 % na 162 tisíc čtenářů. Prestižní měsíčník Harper´s Bazaar si drží stabilně úroveň 75 tisíc čtenářů.

Významný nárůst čtenosti mezi tituly MAFRA zaznamenaly časopisy pro luštění pod značkou Chvilka pro tebe: Chvilka napětí roste o rekordních 28 % na 120 tisíc čtenářů a Chvilka pro luštění překročila dvousettisícovou metu s počtem 208 tisíc čtenářů.

Televizní časopisy:

Také všechny programové tituly MAFRA rostou: vedoucí čtrnáctideník TV Max se konkurenci v rámci své kategorie vzdaluje se 4% růstem na 484 tisíc čtenářů.

Zdroje:

Media projekt, Unie vydavatelů – ASMEA, Median – STEM/MARK, data za 4. čtvrtletí 2020 a 1. čtvrtletí 2021