Media projekt za 3. čtvrtletí 2021 až 2. čtvrtletí 2022: Mediální skupina MAFRA je nadále nejsilnějším multimediálním domem na trhu, se souhrnným zásahem 3,2 milionu čtenářů

  10:50

Tituly MAFRA stabilně zaznamenávají výrazný zájem čtenářů mezi deníky i ve všech tématických skupinách časopisů.

Jak potvrdily aktuálně publikované výsledky výzkumu čtenosti Media projekt za 3. čtvrtletí 2021 až 2. čtvrtletí 2022, MAFRA zůstává lídrem tiskového trhu v ČR. I v přetrvávajících složitých podmínkách tituly skupiny přinášejí přidanou hodnotu pro čtenáře a udržují si stabilní zásah napříč kategoriemi. Hlavním pilířem čtenářského zájmu jsou novinové tituly, s nejčtenějším zpravodajským deníkem Mladá fronta DNES (434 tisíc čtenářů) v čele. Stále silnou čtenářskou pozici si zachovávají také deník Lidové noviny (156 tisíc čtenářů) a gratis titul Metro (353 tisíc čtenářů), který je zároveň dlouhodobě nejčtenějším deníkem v Praze a okolí.

Týdeník zdarma 5plus2 zůstává nejsilnějším zástupcem v rámci tiskového portfolia MAFRA, se zásahem 669 tisíc čtenářů a obsahem připravovaným speciálně pro regionální vydání.

Nejprodávanější společenský a zpravodajský týdeník Téma je aktuálně první volbou pro 190 tisíc čtenářů.

Výjimečné postavení ve své kategorii mají dlouhodobě lifestylové tituly MAFRA: čtrnáctideník Žena a život (250 tisíc čtenářů) je tradičně nejčtenějším časopisem životního stylu pro ženy, stabilní čtenářskou základnu si udržují i luxury měsíčníky Cosmopolitan (139 tisíc čtenářů) a Harper´s Bazaar (90 tisíc čtenářů).

Silné zastoupení i čtenost mají tituly MAFRA mezi časopisy pro ženy: v top 5 bodují týdeníky Chvilka pro tebe (319 tisíc čtenářů) a Tina (164 tisíc čtenářů) i měsíčník Můj svět (143 tisíc čtenářů). Dobře si vedou i ostatní tituly - čtrnáctideník Napsáno životem (129 tisíc čtenářů), týdeník Claudia (96 tisíc čtenářů) a čtrnáctideník Čas na lásku (81 tisíc čtenářů).

Významný podíl v segmentu společenských časopisů, stejně jako stabilní čtenářský zájem bez výraznějších výkyvů, si zachovávají týdeníky Rytmus života (355 tisíc čtenářů) a Pestrý svět (179 tisíc čtenářů) i další tituly vycházející pod uvedenými značkami.

Podobná situace panuje i v kategorii programových časopisů, kde tahounem zůstává nejčtenější čtrnáctideník TV Max (479 tisíc čtenářů). Dalšími zástupci MAFRA jsou Týdeník televize (139 tisíc čtenářů) a čtrnáctideníky TV Revue (105 tisíc čtenářů) a TV plus 14 (92 tisíc čtenářů).

V rámci kategorií zájmových titulů o vaření a časopisů pro ženy – čtení, křížovky a soutěže patří mezi trojici nejčtenějších měsíčníky Chvilka v kuchyni (148 tisíc čtenářů), respektive Chvilka pro luštění (203 tisíc čtenářů).

Zdroje:

Media projekt, Unie vydavatelů – ASMEA, Median – STEM/MARK, data za 3.čtvrtletí 2021 - 2. čtvrtletí 2022 (1.7.2021 – 30.6.2022), Kancelář ověřování nákladu ABC ČR, data za červenec 2021 – červen 2022