Media projekt za 2. pololetí 2021: Mediální skupina MAFRA se souhrnným zásahem 3,24 milionu čtenářů na vydání stále lídrem trhu v ČR.
10. února 2022 11:20
Mladá fronta DNES nejčtenějším zpravodajským deníkem, Lidové noviny stabilně získávají nové čtenáře. Čtenost významně meziročně roste gratis titulům, zájem je také o lifestyle tituly pro ženy a programové časopisy.
Mediální skupina MAFRA svými tištěnými tituly pravidelně oslovuje 3,24 milionu čtenářů na vydání a dlouhodobě se tak drží na špici mezi mediálními domy v České republice. Potvrzují to aktuálně publikované výsledky výzkumu čtenosti Media projekt za 2. pololetí 2021. I v přetrvávající nestabilní době si tituly MAFRA zachovávají silný čtenářský zásah ve všech klíčových segmentech. Novinové tituly Mladá fronta DNES a Lidové noviny si udržují pevnou tržní pozici mezi celostátními zpravodajskými deníky. Významný meziroční nárůst zájmu zaznamenávají gratis tituly 5plus2 a Metro, proti stejnému období před rokem rostou i tituly „televizní“ a životního stylu pro ženy.
Deník MF DNES se 440 tisíci čtenářů zůstává nejčtenějším zpravodajským deníkem v kategorii celostátních deníků, deník Lidové noviny s dlouhodobě stabilní čteností oslovuje 152 tisíc čtenářů.
Výrazný nárůst zaznamenávají tituly MAFRA v segmentu gratis titulů:
Deník Metro díky meziročnímu nárůstu +7 % na 370 tisíc čtenářů tradičně potvrzuje pozici nejčtenějšího deníku v Praze a okolí.
Vysoký zásah vykazuje také týdeník zdarma 5plus2, který se stotisícovým meziročním nárůstem oslovuje 698 tisíc čtenářů na vydání.
Silnou pozici si mediální skupina MAFRA dále udržuje:
- v segmentu celostátních zpravodajských týdeníků, kde úspěch týdeníku Téma u čtenářů dokládá vysoká čtenost na vydání (208 tisíc) a nejvyšší prodaný náklad v rámci kategorie (47 tisíc kusů)
- mezi tituly životního stylu pro ženy - první místo patří i nadále čtrnáctideníku Žena a život s 252 tisíci čtenářů, rostou „luxury“ měsíčníky Cosmopolitan (na 151 tisíc čtenářů) a Harper´s Bazaar (na 95 tisíc čtenářů)
- v rostoucím segmentu programových časopisů, kde na nejvyšší příčce stále boduje čtrnáctideník TV Max se 488 tisíci čtenářů
Zdroje:
Media projekt, Unie vydavatelů – ASMEA, Median – STEM/MARK, data za 2. pololetí 2021, Kancelář ověřování nákladu ABC ČR, 2. pololetí 2021