Media projekt za 2.čtvrtletí 2022 až 1. čtvrtletí 2023 potvrzuje: MAFRA je stále nejsilnějším multimediálním domem v ČR.

  10:32

Mladá fronta DNES mezi deníky mírně posílila a zůstává nejčtenějším zpravodajským deníkem, Lidové noviny si udržují stabilní zásah.

Dlouhodobě silný čtenářský zájem zaznamenávají lifestyle tituly pro ženy, týdeník Téma, programové časopisy i gratis tituly MAFRA.

Mediální skupina MAFRA je stabilní jedničkou na domácím tiskovém trhu, jak potvrzují čerstvě publikované výsledky výzkumu čtenosti Media projekt za 2. čtvrtletí 2022 až 1. čtvrtletí 2023. Svými tištěnými tituly aktuálně osloví 3,04 milionu čtenářů. Dlouhodobě velmi silnou pozici si tituly MAFRA udržují napříč segmenty: mezi deníky a celostátními zpravodajskými týdeníky, společenskými časopisy, tituly zdarma, programovými časopisy i tituly životního stylu pro ženy.

Mladá fronta DNES se 400 tisíci čtenářů na vydání je i nadále nejčtenějším zpravodajským deníkem. Deníku Lidové noviny (155 tisíc) se daří udržet silný čtenářský zásah.

Metro (316 tisíc), které nedávno získalo novou podobu, zůstává v pozici nejčtenějšího deníku v Praze a okolí a zároveň nejčtenějšího deníku zdarma. Další z gratis titulů, týdeník 5plus2, osloví 584 tisíc čtenářů na vydání a je tak nadále nejčtenějším titulem vydavatelství.

Týdeník TÉMA (s nárůstem na 185 tisíc) s významným zásahem ženské cílové skupiny potvrzuje svoji velmi silnou pozici v segmentu celostátních zpravodajských týdeníků, který dlouhodobě vede měřeno počtem prodaných výtisků.

Tradičně významnou pozici skupina MAFRA udržuje zejména v segmentech:

  • titulů životního stylu pro ženy díky čtrnáctideníku Žena a život na první příčce (234 tisíc), nárůst čtenářů o 13 % zaznamenal i luxury měsíčník Harper´s Bazaar (na 90 tisíc čtenářů),
  • mezi časopisy pro ženy, kde roste obliba týdeníku Tina (160 tisíc) a nárůst čtenářů zaznamenal také čtrnáctideník Napsáno životem (120 tisíc čtenářů),
  • v kategorii programových titulů s vedoucím čtrnáctideníkem TV MAX (428 tisíc) a rostoucími tituly TV Plus 14 (115 tisíc) a TV Revue (87 tisíc).

Zdroje:

Media projekt, Unie vydavatelů – ASMEA, Median – STEM/MARK, data čtenosti na vydání za 2. čtvrtletí 2022 až 1. čtvrtletí 2023, Kancelář ověřování nákladu ABC ČR, data za duben 2022 - březen 2023