Media projekt za 2. čtvrtletí 2021 až 1. čtvrtletí 2022: Mediální skupina MAFRA stále jasnou jedničkou tiskového trhu, se souhrnným zásahem 3,26 milionu čtenářů.

  11:50

Tituly MAFRA si zachovávají pevnou pozici napříč klíčovými segmenty:

MF DNES nejčtenějším zpravodajským deníkem, Metro nejčtenějším deníkem v Praze a okolí, Žena a život překonává hranici čtvrt milionu čtenářů, 5plus2 nejčtenějším časopisem na trhu.

Aktuálně publikované výsledky výzkumu čtenosti Media projekt za 2. čtvrtletí 2021 až 1. čtvrtletí 2022 potvrdily velmi silný čtenářský zásah mediální skupiny MAFRA. Svými tištěnými tituly oslovuje 3,26 milionu čtenářů na vydání a mezi mediálními domy v České republice si tak stabilně drží pozici lídra. Přesto, že ve sledovaném období se vydavatelé museli potýkat s řadou negativních faktorů, klíčové tituly skupiny si zachovaly pevné postavení napříč segmenty: mezi deníky i celostátními zpravodajskými týdeníky, v rámci titulů zdarma, u programových titulů a také v případě časopisů pro ženy, kde si MAFRA vybudovala velmi silné zastoupení.

Deník MF DNES se 439 tisíci čtenářů zůstává nejčtenějším zpravodajským deníkem v kategorii celostátních deníků, deník Lidové noviny si získal nové čtenáře a v současnosti dosahuje čtenosti 157 tisíc čtenářů na vydání.

Deník Metro s 351 tisíci čtenářů nadále vévodí kategorii gratis titulů a zároveň potvrzuje pozici nejčtenějšího deníku v Praze a okolí. Velmi vysoký zásah vykazuje takétýdeník zdarma 5plus2, který oslovuje 683 tisíc čtenářů na vydání a je tak vůbec nejčtenějším časopisem domácího tiskového trhu.

Týdeník Téma, který kromě širokého záběru čtenářům kontinuálně nabízí i řadu tematických speciálů, je s 205 tisíci čtenářů na vydání nejprodávanějším titulem v segmentu celostátních zpravodajských týdeníků.

Oblíbený čtrnáctideník Žena a život překonává hranici čtvrt milionu čtenářů a s 253 tisíci čtenářů na vydání jestálicí na špici mezi tituly životního stylu pro ženy. Stabilních výsledků dosahují i další lifestylové měsíčníky Cosmopolitan (142 tisíc čtenářů) a Harper´s Bazaar (89 tisíc čtenářů).

Týdeníku Chvilka pro tebe s 342 tisíci čtenářů patří druhá příčka mezi tituly pro ženy. A dobře si vedou také další tituly MAFRA v kategorii: poradenský týdeník Tina se 173 tisíci čtenářů, měsíčník Můj svět se 145 tisíci čtenářů i čtrnáctideník Napsáno životem, který oslovuje 147 tisíc čtenářů.

V segmentu programových časopisů, který stále zaznamenává silný zájem čtenářů, na nejvyšší příčce boduje čtrnáctideník TV Max se 485 tisíci čtenářů. Dalšími zástupci MAFRA v kategorii jsou Týdeník Televize (136 tisíc čtenářů), čtrnáctideníky TV Revue (110 tisíc čtenářů) a TV Plus 14 (98 tisíc čtenářů).

Mírně posiluje také čtenost společenských titulů: Nejčtenějším společenským titulem MAFRA zůstává týdeník Rytmus života s 372 tisíci čtenářů, který je ve své kategorii zároveň nejprodávanějším na trhu. Populární týdeník Pestrý svět má 193 tisíc čtenářů a týdeník Čas pro hvězdy z prostředí českého showbyznysuoslovuje 57 tisíc čtenářů.

Zdroje:

Media projekt, Unie vydavatelů – ASMEA, Median – STEM/MARK, data za 2.čtvrtletí 2021 - 1.čtvrtletí 2022 (1.4.2021 - 31.3.2022), Kancelář ověřování nákladu ABC ČR, data za 04/2021 - 03/2022