Media projekt za 1. pololetí 2021: Mediální skupina MAFRA stabilně zůstává nejsilnějším domem na tiskovém trhu v ČR

  11:38

Podle aktuálně publikovaných výsledků výzkumu čtenosti Media projekt za 1. pololetí 2021 vzrostl zásah mediální skupiny MAFRA od posledních měřených dat na 3,268 milionu čtenářů na vydání. MAFRA je tak nadále lídrem tiskového trhu v ČR, jehož tituly i ve složitých podmínkách významně rostou, přinášejí přidanou hodnotu pro čtenáře a inzerentům nabízejí atraktivní zásah. Čtenářsky významně posilují všechny časopisy životního stylu pro ženy a společenské tituly, meziroční nárůst zaznamenávají také veškeré programové tituly. Časopis TÉMA opět dosahuje historicky nejvyšší čtenosti. Nejvíce rostoucím titulem od posledního měření je týdeník zdarma 5plus2.

Deníky:

Celostátní zpravodajské deníky MF DNES (455 tisíc) a Lidové noviny (153 tisíc) společně osloví více než 500 tisíc čtenářů a představují tak atraktivní oporu pro silný zásah inzertní kampaní.

Deník Metro s 341 tisíci čtenářů i nadále suverénně zaujímá pozici nejčtenějšího deníku v Praze a okolí a zároveň nejčtenějšího deníku zdarma.

Týdeník zdarma 5plus2 je dalším novinovým titulem s velmi vysokým počtem čtenářů, a to 649 tisíc na vydání. Týdeníku od posledního zveřejnění výsledků čtenosti přibylo 48 tisíc čtenářů a stává se tak nejvíce rostoucím titulem MAFRA.

Zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA opět dosáhl historicky nejvyšší čtenosti, když meziročně zaujal 33 tisíc nových čtenářů a momentálně se těší ze 234 tisíc čtenářů na vydání.

Tituly pro ženy a společenské časopisy:

Od posledních dat roste čtenost všem společenským titulům MAFRA a titulům pro ženy.

Nejčtenějším společenským titulem MAFRA zůstává týdeník Rytmus života s 370 tisíci čtenářů, který je ve své kategorii zároveň nejprodávanějším na trhu. Týdeník Pestrý svět, řadící se k nejpopulárnějším na domácím trhu, má 207 tisíc čtenářů a rostou i měsíčníky Retro a Nostalgie pod svými značkami (Rytmus života, respektive Pestrý svět). Specialista na české celebrity, týdeník Čas pro hvězdy posiluje na 65 tisíc čtenářů.

V rámci časopisů MAFRA pro ženy nejvyšší nárůst zaznamenávají týdeník Tina, a to o 15 % (21 tisíc) na 164 tisíc čtenářů a měsíčník Můj svět s nárůstem o 20 % (23 tisíc) na 135 tisíc čtenářů. Čtenost úspěšně roste i týdeníku Chvilka pro tebe se čteností360 tisíc čtenářů, čtrnáctideníku Napsáno životem s nárůstem na 180 tisíc čtenářů a pozadu v rostoucí čtenosti nezůstávají ani čtrnáctideník Čas na lásku se čteností 97 tisíc i týdeník Claudia s 92 tisíci čtenářů.

Tituly životního stylu pro ženy:

Významných meziročních nárůstů dosahují i tituly MAFRA životního stylu pro ženy: jedničkou v segmentu zůstává čtrnáctideník Žena a život, který posiluje o 40 tisíc na 270 tisíc čtenářů. Měsíčník Cosmopolitan, který v červenci představil nový koncept, roste o 38 tisíc na 156 tisíc čtenářů a měsíčník Harper´s Bazaar s nárůstem o 20 tisíc oslovuje 74 tisíc čtenářů.

Pozitivní trend vykazuje i zástupce v segmentu titulů o vaření, měsíčník Chvilka v kuchyni z portfolia úspěšné značky Chvilka pro tebe, který meziročně roste o 24 tisíc na 166 tisíc čtenářů.

Televizní časopisy:

Také všechny programové tituly MAFRA meziročně rostou: kategorii vede čtrnáctideník TV Max, jeden z nejčtenějších časopisů na trhu vůbec, s meziročním nárůstem o 3 % na 479 tisíc čtenářů. Týdeník Televize i čtrnáctideník TV Plus 14 dosahují meziročně dvojciferných nárůstů (o 31 %, respektive o 43 %). Čtrnáctideník TV Revue pak ve čtenosti překračuje stotisícovou hranici (104 tisíc čtenářů).

Zdroje:

Media projekt, Unie vydavatelů – ASMEA, Median – STEM/MARK, data za 1. a 2. čtvrtletí 2021