Media projekt za 1. pololetí 2020: MAFRA je stále lídrem trhu, její tištěné tituly prokázaly své kvality i v covidové době: zájem vzrostl zejména o programové tituly a lifestyle

  11:30

Čerstvě publikované výsledky čtenosti z národního výzkumu Media projekt, které zahrnují také období karantény pokryté speciálním dotazováním, opět potvrdily silnou pozici mediální skupiny MAFRA na domácím tiskovém trhu a také fakt, že i v současné mimořádné době hrají tištěné tituly MAFRA podstatnou roli a prokazují čtenářům své nesporné kvality. Svými tištěnými tituly MAFRA pravidelně oslovuje 3,3 milionu čtenářů a drží se tak na špici mezi mediálními domy v České republice.

„Vzhledem k tomu, že tématem číslo jedna v jarním období byla celosvětově pandemie koronaviru, podle výzkumu Unie vydavatelů o mediálním chování v době covidové krize lidé ocenili práci novinářů a reportérů. Jak potvrdilo 71 % respondentů výzkumu, v době trvání nouzového stavu měl tisk nezastupitelnou roli. V přehledném a komplexním zpravodajství si svůj významný podíl udržely deníky i celostátní zpravodajské týdeníky. V souvislosti s vynucenou změnou životního stylu bodovaly především společenské časopisy, programové tituly, tituly o vaření a luštění a také časopisy životního stylu pro ženy,“ uvedla Miloslava Nováková, ředitelka Corporate Affairs pro Česko a Slovensko mediální skupiny MAFRA.

Prostřednictvím deníků Mladá fronta DNES, Lidové noviny a Metro mediální skupina MAFRA oslovuje pravidelně 911 tisíc čtenářů.

Mladá fronta DNES je s 479 tisíci čtenářů na vydání aktuálně i nadále nejčtenějším zpravodajským deníkem, počet čtenářů deníku Lidové noviny dosahuje 178 tisíc.

Metro s 359 tisíci čtenářů zůstává v pozici nejčtenějšího deníku v Praze a zároveň nejčtenějšího deníku zdarma.

Týdeník TÉMA má v segmentu celostátních zpravodajských týdeníků dlouhodobě nejvyšší prodej tištěného vydání a svoji velmi silnou pozici potvrzuje nárůstem čtenosti a překonáním hranice dvě stě tisíc čtenářů (201 tisíc).

Týdeník Rytmus života nadále obsazuje přední místo mezi společenskými časopisy (376 tisíc čtenářů), a podobně dobře si vede také týdeník Pestrý svět s 215 tisíci čtenářů.

Silnou pozici si mediální skupina MAFRA dále udržuje:

- mezi nejčtenějšími tituly vůbec, kdy prostřednictvím týdeníku zdarma 5plus2 oslovuje 650 tisíc čtenářů,

- v segmentu titulů životního stylu pro ženy - díky čtrnáctideníku Žena a život na první příčce s 230 tisíci čtenářů a rostoucím měsíčníkům Cosmopolitan (na 118 tisíc čtenářů) a Harper´s Bazaar (na 54 tisíc čtenářů),

- mezi programovými tituly - s vedoucím a rostoucím čtrnáctideníkem TV Max (466 tisíc čtenářů),

- i mezi časopisy o vaření - s výrazně rostoucím časopisem Chvilka v kuchyni (142 tisíc čtenářů).


Zdroje:

Media projekt, Unie vydavatelů – ASMEA, Median – STEM/MARK, data za 1. a 2. čtvrtletí 2020

Výzkum mediálního chování v době krize, květen 2020, Median a STEM/MARK pro Unii vydavatelů