Media projekt za 1. až 4. čtvrtletí 2023 potvrzuje: Mediální skupina MAFRA stále drží prvenství na tiskovém trhu v ČR, osloví téměř 3 miliony čtenářů. Tituly MAFRA významně bodují u čtenářů napříč klíčovými segmenty.
8. února 2024 11:23
Aktuálně publikované výsledky výzkumu čtenosti Media projekt za 1. až 4. čtvrtletí 2023 potvrdily, že mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem v České republice. Nejčtenějším zpravodajským deníkem dlouhodobě zůstává Mladá fronta DNES (381 tisíc čtenářů). MF DNES současně meziročně zvyšuje podíl mezi čtenáři placených deníků na 19,4 %. Stálou čtenářskou obec, která zároveň patří k nejnáročnějším na trhu, si udržuje také nejstarší český deník Lidové noviny (134 tisíc čtenářů). Stabilně kvalitní výkon pro čtenáře ve sledovaném období však potvrzují nejen „vlajkové“ novinové tituly MAFRA. Deník zdarma Metro (295 tisíc čtenářů) je nadále nejčtenějším deníkem v Praze a okolí. Tradičně velmi silné je zastoupení MAFRA v segmentu společenských titulů, časopisů životního stylu pro ženy a mezi programovými tituly, jimž vévodí v čele se čtrnáctideníkem TV MAX (378 tisíc čtenářů na vydání).
Mezi top 3 tituly v rámci celostátních zpravodajských týdeníků tradičně patří časopis TÉMA (184 tisíc čtenářů), který je zároveň nejprodávanějším titulem kategorie.
Mezi gratis tituly dosahuje unikátně silného čtenářského zásahu týdeník zdarma 5plus2 s regionálně zacíleným obsahem (523 tisíc čtenářů), který je stále nejsilnějším tištěným titulem MAFRA.
Výběr časopisů MAFRA s významnou pozicí na tiskovém trhu ve sledovaném období:
· Nejčtenějším titulem MAFRA v kategorii společenských časopisů je týdeník Rytmus života (282 tisíc čtenářů), silnou pozici zde mají i další čtyři tituly z portfolia MAFRA.
· Na vrcholných příčkách čtenosti je MAFRA také mezi tituly pro ženy, kde je druhým nejsilnějším týdeník Chvilka pro tebe (266 tisíc čtenářů), segment časopisů životního stylu pro ženy dlouhodobě vede čtrnáctideník Žena a život (227 tisíc čtenářů), který letos slaví třicet let působení na trhu.
· Významné zastoupení MAFRA mezi časopisy o vaření zajišťuje měsíčník Chvilka v kuchyni (116 tisíc čtenářů), mezi sledovanými tituly s volnočasovým čtením, luštěním a křížovkami bodují měsíčník Chvilka pro luštění (180 tisíc čtenářů) a čtvrtletník Chvilka napětí (60 tisíc čtenářů).
Zdroje:
Media projekt, Unie vydavatelů – ASMEA, Median – STEM/MARK, data čtenosti na vydání za 1. čtvrtletí 2023 až 4. čtvrtletí 2023 (1.1.2023 – 17.12.2023), ABC ČR leden - prosinec 2023