MAFRA je stále jedničkou na trhu, vyplývá z Media projektu za 2. a 3. čtvrtletí 2020. Její tištěné tituly i v nepříznivé době významně bodují u čtenářů a inzerentů.
12. listopadu 2020 10:53
Tištěné tituly z portfolia mediální skupiny MAFRA prokázaly i ve složitém období změn a omezení v souvislosti s covidem své nezpochybnitelné kvality. Během 2. a 3. čtvrtletí letošního roku podávaly stabilní výkon pro čtenáře a svým inzerentům přinesly silný a efektivní zásah. Potvrzují to aktuálně publikované výsledky národního výzkumu čtenosti Media projekt.
Mediální skupina MAFRA prostřednictvím svých titulů pravidelně osloví 3,2 milionu čtenářů tisku a je tak největším multimediálním domem na českém trhu.
Mezi celostátními novinovými tituly svoji pozici stabilně udržují nejčtenější zpravodajský deník MF DNES se 461 tisíci čtenářů i deník Lidové noviny se 177 tisíci čtenářů.
Nejčtenější deník zdarma Metro oslovuje 329 tisíc čtenářů. Velmi vysoký zásah vykazuje také týdeník zdarma 5plus2, s počtem 592 tisíc čtenářů.
Tradičně úspěšný je nejprodávanější zpravodajský a společenský týdeník TÉMA se 199 tisíci čtenářů na vydání.
Výborně si vedly tituly MAFRAvsegmentu společenských časopisů: týdeníky Rytmus života s 388 tisíci čtenářů a Pestrý svět s 209 tisíci čtenářů jsoupevně usazeny v horní polovině žebříčku a pozadu nezůstaly ani jejich návazné značky - měsíčníky Rytmus života-Retro a Pestrý svět-Nostalgie.
Také mezi tituly pro ženy mají časopisy MAFRA silnou pozici: čtenost roste dvěma nejsilnějším týdeníkům Chvilka pro tebe s 318 tisíci čtenářů a Tina se 148 tisíci čtenářů.
Žebříčektitulů životního stylu pro ženy vede čtrnáctideník Žena a život s 215 tisíci čtenářů a čtenářsky posilují měsíčníky Cosmopolitan (na 132 tisíc čtenářů) i Harper´s Bazaar (na 64 tisíc čtenářů).
V rostoucích segmentech titulů o vaření a programových časopisů boduje měsíčník Chvilka v kuchyni se 146 tisíci čtenářů i čtrnáctideník TV Max se 452 tisíci a Týdeník Televize se 120 tisíci čtenářů, doplněné čtrnáctideníky TV Revue a TV Plus14.
Zdroj:
Media projekt, Unie vydavatelů – ASMEA, Median – STEM/MARK, data za 2. a 3. čtvrtletí 2020