Časopis Cosmopolitan z portfolia mediální skupiny MAFRA přichází s novým obsahem i grafikou. Cílí na novou generaci čtenářek z řad mileniálek.

  12:08

Časopis Cosmopolitan, nejčtenější tištěný měsíčník pro mladou ženu na světě, přichází s novou koncepcí, která reflektuje přání a potřeby nové cílové skupiny čtenářek (25-35 let). Dospělé mileniálky se ve vnímání světa od předchozí generace v mnohém liší. Mají jiná očekávání od života, jiné pracovní návyky i jiný způsob získávání informací. Vyrostly s chytrým mobilním telefonem v ruce. Měsíčník Cosmopolitan se vyvíjí a roste společně s nimi, což se aktuálně odráží i v novém obsahu a grafice. Textovou publicistiku střídají stránky podobné instagramovým formátům. Nechybí také zábavné a výstižné piktogramy, na které je čtenářka zvyklá ze sociálních sítí.

Zatímco na Instagramu ale čtenářky nahlížejí do života druhých a ukazují i svůj život, v časopise získávají pozornost výhradně pro sebe. Dostává se jim inspirace a informací, které sahají daleko za hranici běžně sdělovaných skutečností, a to ve všech oblastech jejich života (práce, zdraví, láska, krása, móda, planeta, sex, dekor, jídlo, cestování, cvičení, příběhy inspirativních žen, rozhovory s celebritami a influencery atd.). Oproti hektickým veřejným sociálním sítím Cosmopolitan čtenářkám nabízí také více osobní intimity a zklidnění. S časopisem mohou navíc snadno komunikovat přes digitální platformy.

„Generace mileniálek nás vyškolila v tom, že není nejdůležitější v životě soustředěně tlačit na výkon, být první, perfektní a s křečovitým úsměvem na rtech zvládat všechno. Tyhle mladé úžasné ženy dokážou zpomalit, odpočívat, uvolnit se, přiznat své slabosti, ale zároveň střídat své identity, zkoušet, co jim vyhovuje, vybírat si. Časopis Cosmopolitan roste s nimi, stojí na jejich straně, respektuje jejich jedinečnost a dokáže je inspirovat a povzbudit tak, aby žily život, který mají chuť lajknout,“uvedla k novému konceptu Sabrina Karasová, šéfredaktorka titulu.

Čtenost měsíčníku Cosmopolitan podle výsledků národního výzkumu čtenosti Media projekt za 4. čtvrtletí 2019 a 1. čtvrtletí 2020 vzrostla na 116 tisíc čtenářek a čtenářů.


Zdroj dat: Media projekt za 4. čtvrtletí 2019 a 1. čtvrtletí 2020