MAFRA, A. S. VÝRAZNĚ ZLEPŠUJE VÝSLEDKY

  17:04

Společnosti MAFRA, a. s. se daří po změně majitele v roce 2014 obracet trend  a výrazně zlepšovat své ekonomické výsledky:

„Za prvních sedm měsíců roku 2014 se společnosti MAFRA, a. s. podařilo zdvojnásobit ukazatel EBITDA (zisk společnosti před započtením úroků, daní a odpisů) proti stejnému období roku 2013. V kumulaci leden-červenec 2014 tak EBITDA dosáhla 151 mio CZK. Tržby dosáhly úrovně 1,4 mld. CZK, což je o 7 % méně oproti předcházejícímu roku.

Společnost výrazně zlepšila efektivitu a dosáhla důležitých milníků z hlediska finančních výsledků. K tomu výrazně přispělo dokončení fúze s původně dceřinými společnostmi, jež nám umožnilo sjednotit regionální struktury napříč všemi tituly. S trendem růstu efektivity počítáme i ve zbývající části roku, a to i přes obecný pokles trhu inzerce. Proti předcházejícím měsícům čekáme i zastavení propadu tržeb, a to v souvislosti s novými tiskovými zakázkami pro naše tiskárny za více než 130 mio CZK. Kombinace těchto restrukturalizačních kroků v provozní i administrativní části vydavatelství  vede nejen k lepším hospodářským výsledkům, ale umožňuje i obohacení našich titulů o  magazínové čtení.  Místo suplementů připravujeme nabídnout k novinám plnohodnotné časopisy a tím lepší čtenářský zážitek.  Měníme noviny pro čtenáře,“ říká Štěpán Košík, předseda představenstva MAFRA, a. s.

Deníky společnosti  MAFRA, a. s. dosahují podle Media projektu souhrnné čtenosti 1,25 mil. čtenářů, a náleží jim tak 40 % podíl na deníkovém trhu.

MF DNES - nejčtenější zpravodajský deník v České republice se čteností na vydání 709 tis. čtenářů. MF DNES se proměnila struktura čtenářů, kdy posiluje skupina ekonomicky aktivních lidí, tedy s vyšší socioekonomickou klasifikací. Jedná se o důležitou cílovou skupinu z hlediska zásahu inzerce.

Magazíny MF DNES - lídry ve svých segmentech. Magazín Ona Dnes je nejčtenějším časopisem pro ženy se čteností 578 tis., DOMA DNES je nejčtenějším hobby titulem se čteností 385 tis.

Lidové noviny – nezávislý deník založený roku 1893, noviny pro názorové lídry veřejnosti a společnosti,  se stálými a zainteresovanými čtenáři. Čtenost meziročně rostoucí na 186 tis. čtenářů na vydání, u magazínu Pátek 254 tis. čtenářů. Noviny navíc  drží 18 % podíl na trhu elektronického předplatného.

Metro - nejčtenější bezplatný deník v Praze; celková čtenost 481 tis. čtenářů na vydání vykazuje  meziroční nárůst o 4 %. Metro má současně mezi deníky nejvyšší doručený náklad ke čtenáři, a to 280 tis. Metro má silnou čtenářskou obec zejména v cílové skupině 20 - 29 let a celkově jako jediný deník v České republice výrazný podíl mladých čtenářů do 40 let, tedy inzertně těžko oslovitelné cílové skupiny.

5plus2 - vykazuje nejvyšší distribuovaný náklad na trhu týdeníků, a to 820 tis. Díky regionální síti redakcí pod značkou MAFRA má 5plus2 silné a relevantní regionální zpravodajství.

Portfolio printových titulů společnosti  MAFRA, a. s. doplňují významné a silné on-line značky:

iDNES.cz nejdůvěryhodnější zpravodajský portál na českém internetu pro náročnější čtenáře je jednoznačně nejoblíbenějším zpravodajským webem, kde se lidé zajímají také o rubriky kulturní, sportovní, ekonomické či komentáře. Od října 2013 iDNES.cz měsíčně navštíví více než 4 miliony čtenářů, čímž si udržel pozici jedničky v on-line zpravodajství. iDNES.cz získal v kategorii zpravodajství již osmkrát ocenění Křišťálová lupa.

Lidovky.cz – zpravodajský server Lidových novin přináší nepřetržitě multimediální zpravodajství, které měsíčně navštíví až 870 000 reálných uživatelů, přičemž návštěvnost dále roste. Lidovky.cz jsou zpravodajský server pro všechny, kdo upřednostňují přehlednost a snadnou orientaci. Oproti jiným zpravodajským serverům se na nich objevuje více vědy, kultury a názorů, dále také exkluzivní obsah nezveřejněný v Lidových novinách, jako např. úplná znění rozhovorů, audio- a videonahrávky či databáze.

Reality.iDNES.cz -  významný hráč na trhu realitních serverů s nabídkou více než 100 000 nemovitostí a měsíční návštěvností více než 200 000 reálných uživatelů.

AAAPOPTAVKA.cznejvětší poptávkový systém v České republice. Spolupracuje s více než 230 tisíci dodavateli z různých oborů podnikání. Ročně vyřídí více než 120 000 poptávek od uživatelů.

Součástí mediální skupiny MAFRA, a. s. je hudební televize ÓČKO, ÓČKO GOLD a ÓČKO EXPRES, tiskárny MAFRAPRINT, virtuální operátor MOBIL.CZ a slovenský Ecopress.